Podczas kilku niedawnych sesji pytań i odpowiedzi z twórcami World of Warcraft stało się jasne, że firma rozważa pomysł na zgniecenie poziomów gry. Teraz wygląda na to, że pomysł staje się rzeczywistością. Jak donosi redditor NivensBlizzard rozsyła ankiety z pytaniami dotyczącymi poziomu squish.
Odpowiednie pytania w ankiecie można znaleźć poniżej:

Od dłuższego czasu aspekt zdobywania poziomów w World of Warcraft ma trudności z zapewnieniem sensownego doświadczenia. W przeszłości każdy nowy poziom zapewniał graczom punkt talentu, podczas gdy nowe rozszerzenia całkowicie usunęły tę nagrodę. Z czasem twój poziom postaci stał się kolejną bezsensowną liczbą.
Problem z wieloma poziomami stał się jeszcze bardziej widoczny po patchu 7.3.5, w którym Blizzard wprowadził skalowanie poziomów dla starych stref World of Warcraft. Oznaczało to, że w niektórych przypadkach awansowałeś postać i nie otrzymałeś żadnych nowych umiejętności ani talentów, a to z kolei skutkowało tym, że wrogowie stali się silniejsi w porównaniu do osłabienia twojej postaci.
Oczywiście zgniatanie poziomów jest drażliwym tematem dla większości graczy World of Warcraft na poziomie 120. Nie chciałbyś czuć się tak, jakby gra odebrała ci postęp. Jednak w obecnym stanie przegląd poziomów wydaje się po prostu nieunikniony. Nowi gracze chcą czuć, że każdy poziom wpływa na postać – fakt. Przynajmniej miło widzieć, że przed wdrożeniem nowego systemu Blizzard zbiera opinie społeczności.