Klasyczne gry Doom stają się coraz lepsze! Bethesda niedawno podzieliła się niesamowitymi wiadomościami na temat swoich kroków w kierunku uczynienia Doom i Doom II bardziej dostępnymi w obecnej erze gier. Najwyraźniej gra otrzymała nowe wsparcie szerokoekranowe i różne aktualizacje optymalizacji wydajności, które pozwolą nowym maszynom i monitorom przynieść piekło ziemi w pełnej krasie.
Dodatkowo gra otrzyma nową wersję Steam. Według Bethesdy, każdy, kto posiada już The Ultimate DOOM lub DOOM II: Hell On Earth na Steamie, automatycznie otrzyma nowe reedycje w swoich bibliotekach. Jest też sporo nowości na temat poprawek błędów, interfejsu użytkownika, deathmatchu, trybu wieloosobowego na podzielonym ekranie, sterowania dotykowego na urządzeniach mobilnych i tak dalej… Jeśli jesteście zainteresowani, sugerujemy przeczytanie wszystkich poniższych aktualizacji:
PC: Dodano obsługę Steam
Każdy, kto posiada już The Ultimate DOOM lub DOOM II: Hell On Earth na Steam, automatycznie otrzyma nowe reedycje w swoich bibliotekach. Oryginalne wersje DOS są nadal dostępne jako oddzielna opcja uruchamiania z poziomu Steam, a oryginalne pliki DOS IWAD znajdują się w ich oryginalnej lokalizacji na dysku. Uwaga: jeśli bezpośrednio zmodyfikowałeś pliki w folderze instalacyjnym Steam, niektóre pliki mogą zostać nadpisane. Nie należy modyfikować plików bezpośrednio w folderze Steam, ponieważ może to powodować problemy. Każdy, kto w przyszłości kupi kopie gry DOOM lub DOOM II: Hell On Earth na platformie Steam; domyślnie będzie to ponowne wydanie, ale może uzyskać dostęp do oryginalnych wersji DOS jako oddzielna opcja uruchamiania z poziomu Steam.
Dodano obsługę renderowania panoramicznego
Po raz pierwszy w oficjalnym porcie oryginalny renderer DOOM-a został zmodyfikowany tak, aby natywnie renderował 16:9 bez żadnych pasków. Pole widzenia zostało zwiększone, aby pokazać więcej obrazu z boku zamiast odcinania góry i dołu. Dodano wszystkie nowe wersje 16:9 ekranu tytułowego, przerw i ekranów końcowych. Do wielu naszych dodatków dodano również obsługę szerokoekranową, więc pobierz najnowszą wersję z listy dodatków, aby to sprawdzić!
Wsparcie DeHackEd
Silnik może teraz ładować łatki DeHackEd, popularne narzędzie z oryginalnej wersji, które zmodyfikowało grę w celu obsługi bardziej zaawansowanych zachowań. Dodatki mogą teraz używać nowych broni, zmieniać zachowanie wrogów i nie tylko!
Deathmatch 3.0 w trybie wieloosobowym na podzielonym ekranie
Deathmatch na podzielonym ekranie został zmieniony na coś, co jest powszechnie znane w społeczności jako „Deathmatch 3.0”. Broń pozostanie w świecie po podniesieniu, aby uwzględnić ekstremalną śmiertelność broni DOOM-a i słabość początkowego pistoletu, podczas gdy wszystkie przedmioty i amunicja odradzają się po 30 sekundach. Niewrażliwość i niewidzialność nigdy nie odradzają się po podniesieniu po raz pierwszy.
Dodano opcjonalny celownik
Celownik, który można wyłączyć w opcjach rozgrywki, również zmieni kolory podczas celowania we wroga. Oznacza to mniej zgadywania, czy wystrzelenie rakiety wyceluje we wroga nad tobą, czy wystrzeli prosto w twoją twarz, powodując przedwczesną śmierć. Włączenie celownika może również pomóc zmniejszyć chorobę lokomocyjną, zapewniając stały punkt, na którym można się skupić.
PC/Switch/PS4: Dodano celowanie żyroskopowe
Celowanie żyroskopowe, domyślnie włączone, pozwala patrzeć w lewo i w prawo, obracając kontroler lub obracając go w lewo lub w prawo. Pozwala to na dodatkową precyzję, umożliwiając precyzyjne korekty skrętu w celu śledzenia poruszających się wrogów, przy jednoczesnym użyciu prawego drążka analogowego do dużych ruchów obrotowych. Celowanie żyroskopowe można ustawić tak, aby korzystało z odchylenia lub pochylenia kontrolera, lub całkowicie je wyłączyć, wraz z osobnym suwakiem czułości. Uwaga: w wersji na komputer PC celowanie żyroskopowe jest obsługiwane tylko w przypadku korzystania z kontrolera DualShock 4.
iOS: Nowe sterowanie dotykowe
Zaimplementowano nowy, bardziej precyzyjny schemat sterowania dotykiem. Poprzedni system, który wymagał gestów i dwukrotnego stukania, został zmieniony na rzecz przycisków ekranowych. Rozglądanie się podczas przytrzymywania przycisku strzału pozwala śledzić wrogów i strzelać podczas przedłużających się starć, a rozpęd podczas skręcania został wyłączony, aby zapewnić większą precyzję i przewidywalność zakrętów. Przycisk strzału został dodany po obu stronach ekranu, co pozwala lepiej reagować na nieoczekiwane trafienie od tyłu.
iOS: Dodano obsługę kontrolera
Jeśli nie lubisz sterowania dotykowego, teraz w pełni obsługujemy kontrolery MFi. Kontrolery PS4 i Xbox One, które są obsługiwane przez system iOS 13, będą teraz również działać jako dane wejściowe i będą miały takie same mapowania kontrolerów, jak wszystkie inne platformy.
Android/iOS/PC: Dodano ogranicznik FPS
W systemie iOS dodano 30, 60 i 120 klatek na sekundę dla urządzeń z ekranami o częstotliwości odświeżania 120 Hz. Na Androidzie dostępne są 30, 60, 90 i 120 klatek na sekundę. Wreszcie na PC możesz ustawić 30, 60, 120, 144, 165, 240 i nieograniczoną liczbę klatek na sekundę.
Dodano timer z dokładnością do milisekundy
Do minimapy i do końca przerwy w poziomie dodano licznik czasu z dokładnością co do milisekundy, dla każdego, kto chce przyspieszyć poziomy.
PC: Wprowadzanie kodów z klawiatury
iddqd, idkfa, idclip i wszystkich ich znajomych można teraz wprowadzać z klawiatury, oprócz menu Cheats, tak jak w oryginalnym wydaniu z 1993 roku.
Dodano powiadomienie o tajnym obszarze
Wiadomość i powiadomienie są teraz wyświetlane, gdy po raz pierwszy wejdziesz do tajnego obszaru.
Dodano poziom umiejętności Ultra-Violence+
Ultra-Violence+ to wariacja na temat naszego obecnego poziomu umiejętności Ultra-Violence. Pojawi się tylko broń Deathmatch/Co-op, a wrogowie są szybcy jak w trybie Nightmare. W DOOM-ie II oznacza to, że otrzymujesz BFG i Wyrzutnię rakiet od samego początku, ale w Final DOOM: Plutonia będziesz mieć Spider Mastermind, który będzie cię obserwował, gdy tylko pojawisz się na pierwszym poziomie. To tnie w obie strony.
BTSX Odcinek 1 i Odcinek 2 są teraz dostępne w obu grach
Wcześniej dostępne dla DOOM-a II, obie części tego niesamowitego zestawu dodatków społecznościowych są teraz dostępne dla posiadaczy obu tytułów.
Oprócz wszystkich tych nowych funkcji, ta nowa aktualizacja zawiera również wiele poprawek i zmian. Biorąc pod uwagę, że obie gry nie przyciągają uwagi od 1993 roku, wydaje się to dziwne. Dziwne, ale niesamowite!
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak Bethesda planuje ożywić te klasyczne gry i jakie błędy są w rzeczywistości funkcjami, koniecznie przeczytaj uwagi do tej aktualizacji tutaj.
Aby uczcić ten niesamowity dzień, przygotowaliśmy specjalną ofertę na wszystkie obecnie wydane gry Doom. Koniecznie sprawdź nasze Kolekcja Dooman i pozwól sobie na odrobinę nostalgii. Będzie to świetny sposób na zabicie czasu podczas oczekiwania na kolejną aktualizację Doom Eternal The Ancient Ones, której premiera planowana jest na październik.