Pozostały tylko 3 miesiące, zanim World of Warcraft Classic dotrze do graczy na całym świecie. Podczas gdy niektórzy już cieszą się sentymentalnym doświadczeniem, grając w betę WoW Classic, inni tworzą plany i cierpliwie czekają na premierę gry na żywo. Opublikowaliśmy już nasze przewodnik po wyborze klasy dopełniając wszystkie klasy waniliowego WoW. Podczas tworzenia postaci musisz jednak dokonać jeszcze jednego ważnego wyboru – wyboru rasy. Oto nasz przewodnik po wyścigach World of Warcraft: Classic.

Ale zanim przejdziemy od razu do listy wszystkich ras w grze, z uwzględnieniem zarówno umiejętności rasowych, jak i dodatków, będziesz musiał podjąć decyzję, która zdefiniuje całe twoje wrażenia z gry. World of Warcraft ma dwie główne frakcje, które toczą wojnę – Hordę i Przymierze. Jeśli wybierzesz Hordę, będziesz mógł grać, grupować się i komunikować tylko z innymi graczami Hordy, podczas gdy Sojusz będzie służył jedynie jako antagonista twojej osobistej historii. To samo z Sojuszem – jeśli wybierzesz tę frakcję, Hordy staną się twoimi największymi wrogami.

Cokolwiek wybierzesz, wybierz mądrze… World of Warcraft: Klasyczny przewodnik po wyścigach zawiera krótkie omówienie historii ras, dostępnych klas i unikalnych zdolności rasowych.

Za Hordę!

Ork

Nasz przewodnik po wyścigach WoW: Classic zaczynamy od orków. Rasa orków w World of Warcraft ma bardzo wciągającą historię. Technicznie rzecz biorąc, wszyscy orkowie są kosmitami z innego świata zwanego Draenorem. Wielki zły uniwersum Warcrafta, Płonący Legion, zniszczył ich ojczystą planetę, zwabił ich do picia krwi demonów i zepsuł ich. Orkom udało się jednak uwolnić od zepsucia i powrócić do swoich szamańskich korzeni.

Dostępne klasy: Łowca, Łotrzyk, Szaman, Czarnoksiężnik, Wojownik.

Rasy:

Specjalizacja toporem – umiejętność posługiwania się toporami i toporami dwuręcznymi zwiększona o 5.

Blood Fury – Zwiększa podstawową siłę ataku w walce wręcz o 25% na 15 sekund i zmniejsza efekty leczenia o 50% na 25 sekund.

Dowództwo – Obrażenia zadawane przez zwierzaki Łowcy i Czarnoksiężnika zwiększone o 5%.

Wytrzymałość – szansa na odparcie efektów ogłuszenia zwiększona o dodatkowe 25%.

Taureni

Taureni to kolejna kultowa rasa hordy. To mieszkańcy Kalimdoru, którzy dołączyli do zreformowanej hordy po drugiej wojnie. Chociaż ich wiedza wskazuje, że wielcy i bestialscy Taureni, sądząc po wyglądzie, są dość niebezpieczni, w rzeczywistości są rasą miłującą pokój, próbującą znaleźć równowagę między żywiołami.

Dostępne klasy: Druid, Łowca, Szaman, Wojownik.

Rasy:

Kultywacja: Umiejętność zielarstwa zwiększona o 15.

Wytrzymałość: Całkowite zdrowie zwiększone o 5%.

Odporność na naturę: Odporność na naturę zwiększona o 10.

War Stomp: Ogłusza do 5 wrogów w promieniu 8 jardów na 2 sek.

Troll

Kolejną rasą w naszym przewodniku po World of Warcraft Classic jest Troll. Podczas gdy Trolle mają wiele różnych plemion rozsianych po całym świecie, w szczególności jedno plemię zgodziło się dołączyć do Hordy po tym, jak wódz wojenny Thrall uratował je przed pewną zagładą. Plemię Mrocznej Włóczni, dowodzone przez jego przywódcę Vol’Jina, osiedliło się w Durotarze obok swoich sojuszników orków.

Dostępne klasy: Łowca, Mag, Kapłan, Łotrzyk, Szaman, Wojownik.

Rasy:

Zabijanie bestii: Obrażenia zadawane bestiom zwiększone o 5%.

Berserking: Zwiększa prędkość rzucania i ataku o 10% do 30%. Przy pełnym zdrowiu prędkość zwiększa się o 10% z większym efektem do 30%, jeśli zostaniesz ciężko ranny podczas aktywacji Berserkingu. Trwa 10 sek.

Specjalizacja w łukach: umiejętność posługiwania się bronią łukową zwiększona o 5.

Regeneracja: Szybkość regeneracji zdrowia zwiększona o 10%. 10% całkowitej regeneracji zdrowia może być kontynuowane podczas walki.

Specjalizacja w rzucaniu: Umiejętność posługiwania się bronią do rzucania zwiększona o 5.

Nieumarły

Prawdopodobnie najciekawszymi postaciami po naszej stronie Hordy w tym przewodniku po wyścigach World of Warcraft: Classic są Nieumarli. Technicznie rzecz biorąc, są to ludzie, którzy wyrwali się spod kontroli Króla Lisza, nazwali siebie Porzuconymi i teraz służą swojej królowej Sylvanas. Gra mówi nam, że Opuszczeni nie są lojalni wobec hordy, a ich głównym celem jest zemsta na Królu Liszu.

Dostępne klasy: Mag, Kapłan, Łotrzyk, Czarnoksiężnik, Wojownik.

Rasy:

Cannibalize: Po aktywacji regeneruje 7% całkowitego zdrowia co 2 sekundy przez 10 sekund. Działa tylko na zwłoki humanoidów lub nieumarłych w promieniu 5 jardów. Jakikolwiek ruch, akcja lub obrażenia otrzymane podczas Kanibalizacji anulują ten efekt.

Odporność na Cień: Odporność na Cień zwiększona o 10.

Oddychanie pod wodą: Oddech pod wodą trwa o 300% dłużej niż normalnie.

Will of the Forsaken: Zapewnia niewrażliwość na Urok, Strach i Uśpienie, gdy jest aktywna. Może być również użyty, gdy jest już pod wpływem Uroku, Strachu lub Uśpienia. Trwa 5 sek.

Za Sojusz!

Krasnolud

Technicznie rzecz biorąc, krasnoludy nie są śmiertelną rasą. Zgodnie z ich tradycją, są tworem tytanów, którzy stali się śmiertelni po długiej hibernacji, która nastąpiła po Rozbiciu. Ale ze względu na nasz przewodnik klasowy po World of Warcraft, nazwijmy ich zwykłymi krasnoludami, co ma wiele podobieństw do krasnoludów z innych dzieł fantastyki. Znani są z zamiłowania do alkoholu, kunsztu i starego dobrego irlandzkiego akcentu.

Dostępne klasy: Łowca, Paladyn, Kapłan, Łotrzyk, Wojownik.

Rasy:

Znajdź skarb: Pozwala krasnoludowi wyczuć pobliski skarb, dzięki czemu pojawia się on na minimapie

Odporność na mróz: Zwiększa odporność na mróz o 10.

Specjalizacja w broni palnej: Umiejętność broni palnej zwiększona o 5.

Kamienna forma: gdy jest aktywna, zapewnia odporność na efekty krwawienia, trucizny i choroby. Ponadto Pancerz wzrósł o 10%. Trwa 8 sek.

Gnom

Gnomy są prawdopodobnie najsłodszymi przedstawicielami naszego przewodnika po wyścigach World of Warcraft: Classic. Jednak nie daj się zwieść ich uroczemu i dziwacznemu wyglądowi – gnomy mogą być najmądrzejszą rasą w Azeroth. Pierwotnie zlokalizowane w technologicznym mieście Gnomeregan, gnomy zostały najechane przez armię troggów. To doprowadziło ich do przyłączenia się do Sojuszu, dostarczając gadżety i technologię dla ich przedsięwzięć.

Dostępne klasy: Mag, Łotrzyk, Czarnoksiężnik, Wojownik.

Rasy:

Odporność na magię: zwiększona odporność na magię.

Ekspansywny umysł: Inteligencja zwiększona o 5%.

Specjalizacja inżynierska: umiejętność inżynierska zwiększona o 15.

Artysta ucieczki: Ucieknij przed efektami unieruchomienia lub efektu redukcji prędkości ruchu.

Człowiek

Ludzie są założycielami Sojuszu i rasy o największej populacji w grze. W całej historii World of Warcraft ludzie byli zaangażowani we wszystkie najważniejsze wydarzenia w historii świata. Ludzie są lojalni i szlachetni, budując swoją cywilizację w oparciu o wiarę w światło.

Dostępne klasy: Mag, Paladyn, Kapłan, Łotrzyk, Czarnoksiężnik, Wojownik.

Rasy:

Dyplomacja: Przyrost reputacji zwiększony o 10%.

Specjalizacja buzdyganem: Umiejętność posługiwania się maczugami i buławami dwuręcznymi zwiększona o 5.

Percepcja: Dramatycznie zwiększa wykrywanie skradania się na 20 sek.

Specjalizacja miecza: umiejętność posługiwania się mieczami i mieczami dwuręcznymi zwiększona o 5.

Ludzki Duch: Duch zwiększony o 5%.

Nocny elf

Ostatnim wyścigiem w naszym przewodniku po World of Warcraft: Classic są Nocne Elfy. Elfy w Warcrafcie to dziwna banda. W rzeczywistości to elfickie pragnienie magii doprowadziło do Rozbicia i zniszczenia świata. Nocne Elfy to pozostałość po przodkach, którzy porzucili uzależnienie od magii i postanowili żyć w zgodzie z naturą, poświęcając w zamian nieśmiertelność.

Dostępne klasy: Druid, Łowca, Kapłan, Łotrzyk, Wojownik.

Rasy:

Odporność na naturę: Odporność na naturę zwiększona o 10.

Wisp Spirit: Po śmierci przemień się w ognik, zwiększając prędkość poruszania się o 50%.

Szybkość: Szansa na unik zwiększona o 1%.

Shadowmeld: Aktywuj, aby wślizgnąć się w cień, zmniejszając szansę wykrycia przez wrogów twojej obecności. Trwa do anulowania lub po przeprowadzce. Łotrzykowie nocnych elfów i druidzi z Shadowmeld są trudniejsi do wykrycia podczas skradania się lub grasowania.