Magic: The Gathering to duża gra zawierająca mnóstwo treści. Niektóre z tych treści są przestarzałe, inne są po prostu kontrowersyjne. W świetle niedawnych protestów #BlackLivesMatter, Wizards of the Coast dokonali pełnego przeglądu kolekcji kart i znaleźli kilka przypadków rasizmu i uprzedzeń. Według twórcy gry, 7 kart ze starszych zestawów Magic: The Gathering już nigdy nie zostanie użytych.

Karty, które zostaną anulowane na zawsze, to Przywołanie Uprzedzenia, Oczyszczenie, Diabły rzucające kamieniami, Cyganie z Pradesh, Dżihad, Więzienie i Krucjata. Wszystkie te karty zawierały treści rasistowskie lub zawierały wątpliwą grafikę.

W specjalnym oświadczeniu opublikowanym w dn strona gryWizards of the Coast szczegółowo wyjaśnili swoją decyzję:

Dzisiaj zmienimy multiwersowy identyfikator i usuniemy obraz karty Zbieracza dla karty Invoke Prejudice, oryginalnie wydrukowanej w 1994 roku. Karta jest rasistowska i jest jeszcze gorsza przez multiwersowy identyfikator, który niestety został skodyfikowany lata temu. W naszej grze nie ma miejsca na rasizm ani nigdzie indziej.

Ale do tego momentu nigdy nie powinien był zostać opublikowany ani umieszczony w Gathererze. I za to przepraszamy. Wydarzenia ostatnich tygodni i trwająca rozmowa o tym, jak możemy lepiej wspierać ludzi kolorowych, skłoniły nas do przyjrzenia się sobie, naszym działaniom i naszym zaniechaniom. Doceniamy każdego, kto pomaga nam rozpoznać, kiedy coś nam nie wychodzi. Powinniśmy być lepsi, możemy być lepsi i będziemy lepsi.

W tym celu usuniemy z naszej bazy danych obrazy rasistowskie lub obraźliwe kulturowo, w tym:

Odwołaj się do uprzedzeń

Oczyścić

Diabły rzucające kamieniami

Cyganie z Pradesh

Święta wojna

Uwięzić

Krucjata

Zastąpienie tych obrazów kart będzie następującym stwierdzeniem:

„Usunęliśmy ten obraz karty z naszej bazy danych ze względu na rasistowskie przedstawienie, tekst lub ich kombinację. Rasizm w jakiejkolwiek formie jest niedopuszczalny i nie ma dla niego miejsca w naszych grach ani nigdzie indziej”.

Dodatkowo, te karty zostaną zakazane we wszystkich sankcjonowanych rozgrywkach turniejowych.

Jest jeszcze dużo do zrobienia, ponieważ nadal staramy się, aby nasze gry, społeczności i firma były bardziej integracyjne. Wiedz, że codziennie pracujemy, aby być lepszym i że cię słyszymy. Nie możemy się doczekać podzielenia się z wami naszymi planami w miarę rozwoju naszych gier i organizacji.

Byłoby fajnie, gdyby więcej firm mogło przeanalizować swoje wcześniejsze decyzje i postępować właściwie wobec graczy, którzy czują się nieswojo. Mamy nadzieję, że te małe kroki wywołają efekt kuli śnieżnej w całej branży gier. Dobra robota, czarodzieje!