World of Warcraft istnieje już od jakiegoś czasu. Gra oferuje wiele ciekawych zajęć i konkursów dla fanów gry. E-sporty w WoW obejmują napędzane przez Blizzard Mythic Dungeon Invitational i WoW Arena Championship. Jednak jeden szczególny konkurs przyćmiewa wszystkie. Wyścig World First to konkurs kierowany przez społeczność, w którym najlepsze gildie z całego świata ścigają się, by zabić ostatecznego bossa. Najnowszy rajd w grze The Eternal Palace wkrótce otworzy mityczne drzwi na poziomie trudności, więc wyścig trwa…

Nowy rajd składa się z 8 bossów:

  • Dowódca Śiwara
  • Behemot z Czarnej Wody
  • Blask Azshary
  • Pani Ashvane
  • orgozoa
  • Dwór Królowej
  • Za’qul
  • Królowa Azshara

Tak samo jak poprzednie poziomy najazdów Battle for Azeroth, Method będzie gospodarzem własnego wydarzenia Race to World First. Jednak tym razem nie będą jedyną czołową gildia transmitującą swoje postępy. Red Bull ogłosił, że będzie gospodarzem oddzielnej 24-godzinnej relacji, która rozpocznie się 16 lipca i potrwa do śmierci królowej Azshary, ostatniego szefa rajdu.

Transmisja będzie śledzić czołową gildię Ameryki Północnej, Limit, która zajęła drugie miejsce w Uldir i bitwie o Dazar’Alor, przegrywając z Method tylko o włos. Dołączy również europejska gildia Pieces, która zdobyła tytuł World First w najnowszym rajdzie Crucible of Storms. Inne nazwy gildii to FatSharkYes, AFK-R, Szczerze, Ji Tian Hong, Alpha, Averion i Exorsus.

Przed najnowszym dodatkiem do World of Warcraft, Battle for Azeroth, wyścig World First był tajemniczy. Większość czołowych gildii nie przesyłała strumieniowo postępów w rajdach, aby ukryć swoją taktykę przed potencjalnymi przeciwnikami. Tweety i zrzuty ekranu były jedynymi fragmentami informacji o postępach. Jednak jedna czołowa europejska gildia o nazwie Method, mająca na swoim koncie kilka światowych nowości, postanowiła transmitować swoje postępy. Transmisje przyciągnęły ponad 250 000 aktywnych widzów i wyniosły World of Warcraft na szczyt Twitcha. Naturalnie więc do zabawy dołączyły kolejne gildie.

Widać wyraźnie, że Method znalazł niszę, która jest bardzo atrakcyjna dla marek. Blizzard wcześniej stwierdził, że firma chce, aby pierwszy wyścig na świecie był wydarzeniem napędzanym przez społeczność, więc możemy zobaczyć jeszcze więcej marek próbujących zorganizować własne wersje wydarzenia. Jednak stwarza to również problem, w którym marki mogą wykorzystywać gildie, aby przyciągnąć więcej widzów.