W Overwatch jest kilka charakterystycznych cech, które fani tej gry naprawdę kochają. Jedną z takich funkcji jest wyjątkowa atrakcja z niesamowitą grą po każdym meczu, zwana Play of the Game. Daleko mu jednak do doskonałości…
Dla tych, którzy nie znali lub nie posiadają Overwatch, Play of the Game to szczególne wydarzenie wybrane przez algorytm gry, aby pokazać najlepszą 20-sekundową rozgrywkę z perspektywy określonego gracza. Zwykle w tych grach pojawiają się momenty, w których gracze szybko gromadzą tony obrażeń lub wypompowują trochę szalonego leczenia. Innymi słowy, chodzi o liczby.
Wcześniej chodziło tylko o zabójstwa, ale po kilku poprawkach wprowadzonych przez Blizzarda kilka lat temu, uzdrowiciele mogli być również przedstawiani, np. jeśli leczyli dużo obrażeń w krótkim czasie. Szczerze mówiąc, ta poprawka nie była idealna, ponieważ teraz faworyzuje uzdrowicieli zamiast innych bohaterów zadających obrażenia, ponieważ liczby leczenia są zawsze wyższe niż obrażenia… Niektórzy gracze w społeczności Overwatch zaczęli mieć z tym problem.
Ostatnio w Fora Overwatcha użytkownik o pseudonimie Roguebantha założył wątek zawierający wszystkie skargi dotyczące działania algorytmu POTG. W swoim poście napisał:
Za każdym razem, gdy wchodzę na forum, u góry listy widzę co najmniej jeden z tych raportów o błędach.
„Uzdrowiciele (a szczególnie Moira) otrzymują zbyt wiele POTG”.
Ani razu nie widziałem odpowiedzi dewelopera. Żadnych „To nie jest błąd, nad którym pracujemy” ani „To jest błąd, który zostanie naprawiony”, nic. NADA. Zilch. Zero. Blizzard milczy.
Mówią, że skrzypiące koło dostaje smaru, więc mam nadzieję, że ten post pokaże Blizzardowi, jak skrzypiące jest to koło.
Jednak tym razem Blizzard zareagował. Jeden z twórców Overwatch, Matt White, powiedział, że zespół jest świadomy problemu i obecnie testuje poprawkę, która powinna pojawić się wraz z aktualizacją Overwatch 1.47 (ta sama aktualizacja powinna również wprowadzić najnowszego bohatera do listy Echo).
Jednak jest zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy ta poprawka poprawi algorytm we właściwy sposób, czy po prostu zmieni jego skupienie na innych liczbach. Oczywiście wielu członków społeczności chciałoby zobaczyć kilka wielkich gier mózgowych w najważniejszym momencie gry, ale wątpimy, czy jest to możliwe… Może kiedyś. Z każdą nową aktualizacją zbliżamy się do celu.