W bitwie między serwisami do strumieniowania gier upadł Microsoft Mixer. W zaskakującej wiadomości Microsoft ogłosił, że od dzisiaj zacznie wyłączać swoje serwery streamingowe. Oznacza to, że popularne przejęcia przez serwis, takie jak Ninja i Shroud, mogą robić, co chcą…

W ogłoszenie napisane przez Phila Spencera, odkryliśmy, że Microsoft współpracuje z Facebook Gaming. Oto fragment jego listu:

Ostatecznie sukces Partnerów i streamerów na Mixerze zależy od naszej zdolności do jak najszybszego i jak najszerszego skalowania usługi dla nich. Stało się jasne, że czas potrzebny na rozwinięcie naszej własnej społeczności transmisji na żywo na dużą skalę był niewspółmierny do wizji i doświadczeń, które chcemy teraz zapewnić graczom, dlatego zdecydowaliśmy się zamknąć stronę operacyjną usługi Mixer i pomóc społeczności w przejściu na nową platformę. Aby lepiej zaspokajać potrzeby naszej społeczności, łączymy siły z Facebookiem, aby umożliwić społeczności Mixera przejście na Facebook Gaming.

Począwszy od dzisiaj, Facebook Gaming ułatwi dołączenie każdemu członkowi społeczności Mixera, jeśli zdecyduje się to zrobić. Będziemy pracować nad przeniesieniem społeczności Mixera w ciągu najbliższych kilku tygodni. Od 22 lipca wszystkie witryny i aplikacje Mixera będą przekierowywać użytkowników do gier na Facebooku. W przypadku partnerów miksera, streamerów i widzów spodziewamy się wielu pytań — więcej informacji na temat tego, jak będziemy wspierać przejście na gry na Facebooku, można znaleźć na stronie Blog miksera tutaj.

Szczerze mówiąc, moglibyśmy przewidzieć ten ruch Microsoftu, gdybyśmy patrzyli tylko na surowe liczby. Podczas kwarantanny prawie wszystkie usługi przesyłania strumieniowego gier odnotowały ogromny napływ użytkowników, podczas gdy liczba użytkowników Mixera pozostała taka sama. Jeśli nie możesz ich pokonać – dołącz do nich.

Ciekawie będzie zobaczyć, co stanie się z Facebook Gaming z Microsoftem i Xbox u jego boku. Phill Spencer stwierdził, że technologia Mixer zostanie wykorzystana do umożliwienia ludziom, zespołom i organizacjom lepszego angażowania się w wirtualne spotkania w pracy i szkole.