Fani World of Warcraft długo czekali. Jakiś czas temu Blizzard zapowiedział łatkę 8.2, nazwaną Rise of Azshara, i do wczoraj fani gry byli trzymani w niewiedzy co do daty premiery. Łatka znajduje się w publicznym serwerze testowym gry od kwietnia i teraz jest wreszcie gotowa. Rise of Azshara pojawi się w grze na żywo od 25 czerwca.

8.2 Rise of Azshara wprowadzi do gry wiele nowych treści, w tym dwie nowe strefy – Nazjatar i Mechagon, które będą zawierały mnóstwo nowych zadań i fragmentów wiedzy do odkrycia. Blizzard nazywa nową łatkę „jedną z największych w całej historii World of Warcraft”. Trudno się z tym nie zgodzić… Oprócz wątków fabularnych Nazjatar, gracze będą mogli wziąć udział w nowym rajdzie o nazwie Azshara’s Eternal Palace, podczas gdy misje w strefie Mechagon zakończą się nowym megalochem o mitycznym poziomie trudności z 8 bossami, zwanym Operation: Mechagon.

Oprócz wszystkich nowych rzeczy, Blizzard w końcu wprowadza długo oczekiwane zmiany w niektórych podstawowych systemach, które pojawiły się wraz z rozszerzeniem Battle for Azeroth. Jednym z nich jest w szczególności nowy system esencji. Serce Azerothu. Łatka 8.2 rzuca wyzwanie niektórym pomniejszym statystykom przez okno. Grając w zawartość Rise of Azshara, gracze będą mogli zdobyć unikalne esencje dla swojego Heart of Azeroth, które radykalnie zmienią rozgrywkę dla każdej z szanowanych klas World of Warcraft.

Godny uwagi jest również termin wydania patcha. Blizzard zaplanował wydanie wersji 8.2 na tydzień przed swoim największym konkurentem – Final Fantasy XIV wypuszcza również swoje najnowsze rozszerzenie do gry, zatytułowane Shadowbringers. Znając Blizzarda, nie powinno to dziwić, ponieważ nie jest to pierwszy raz, kiedy firma to zrobiła. W przeszłości firma planowała spuszczanie głównych treści mniej więcej w tym samym czasie, co inne gry z gatunku MMORPG, co pozwala World of Warcraft wyprzedzać konkurencję.

Jednak data premiery nowej zawartości nie była jedyną rzeczą, którą Blizzard chciał się podzielić. W specjalnym filmie przedstawiającym nową zawartość, dyrektor gry World of Warcraft, Ion Hazzikostas, opowiedział trochę o filozofii stojącej za projektem gry. Ion wyjaśnił proces myślenia zespołu programistów, dotykając kilku gorących tematów w społeczności World of Warcraft, takich jak filozofia projektowania nagród, rozwój sprzętu i postaci, PvP i projektowanie klas. To interesująca rozmowa, która rzuca nieco światła na obecny stan gry i plany Blizzarda na przyszłość. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, obejrzyj poniższy film.