Gigant MMORPG World of Warcraft istniał już od jakiegoś czasu i Blizzard zamierza tak pozostać, ponieważ ogłoszenie daty premiery najnowszego rozszerzenia World of Warcraft Shadowlands powinno być tuż za rogiem. Bieżący dodatek do WoW, Battle for Azeroth, właśnie zakończył swój wątek fabularny, więc wersja alfa WoW Shadowlands powinna być gotowa do wdrożenia. Może to było w drodze i gdyby nie ten okropny wirus, już byśmy za to płacili… W każdym razie wkrótce możemy otrzymać niesamowite wieści o nowej zawartości WoW.

Ale zanim nadejdzie ten czas, postanowiliśmy spisać wszystko, co spodziewamy się w alfie Shadowlands. Bądźmy szczerzy, Battle for Azeroth nie było najlepszą zawartością, jaką Blizzard wypuścił na przestrzeni lat i aby utrzymać zaangażowanie graczy, twórcy muszą pokazać, że wciąż to mają. A jaki jest lepszy sposób na zrobienie tego niż udostępnienie kilku podstawowych funkcji rozszerzeń testerom wersji alfa do wypróbowania od samego początku.

Jeśli potrzebujesz przypomnienia, oto krótki przegląd funkcji w formacie wideo:

1. Wielkie zło

Chociaż tak naprawdę nie jest to dodatek, możemy go tak sklasyfikować, ponieważ w BfA w World of Warcraft brakowało głównego antagonisty, który dawałby graczom motywację do posuwania się naprzód i robienia postępów w fabule gry. Tak, mieliśmy nową wojnę frakcji, walczyliśmy z królową Azsharą i ostatnim ze Starych Bogów N’Zothem, ale brak jednego wielkiego zła przez cały dodatek naprawdę zaszkodził Blizzardowi na dłuższą metę. Większość graczy, którzy dołączyli do dodatku w różnych okresach jego cyklu, nie była w stanie prześledzić całej historii, a z kolei dbanie o poszczególne fragmenty historii było naprawdę trudne.

Wersja alfa WoW Shadowlands powinna wszystko naprawić. Nawet w powyższym filmie widzieliśmy już tajemniczego „więźnia potępionych”, który prawdopodobnie będzie głównym złoczyńcą dodatku i będzie główną motywacją do robienia różnych rzeczy w grze za każdym razem, gdy dołączysz do walki. Mamy nadzieję, że zadania alfa Shadowlands dadzą nam lepszy wgląd w to, o co chodzi z tym tajemniczym Wielkim Złem.

2. Przymierza

Kolejną bardzo ważną rzeczą w Shadowlands WoW będzie podstawowy postęp. Blizzard poniósł porażkę z Azerite Armor i Azerite Essence z bardzo prostego powodu – te podstawowe systemy progresji nie zostały odpowiednio przetestowane. Zaledwie miesiąc po premierze Battle for Azeroth wszyscy zgodzili się, że system Azerite Armor jest do bani i wymaga zmian, ale było już za późno… W dalszej części gry Blizzard próbował to naprawić, ale nie mógł od czasu całej gry został zbudowany wokół AP.

W następnym dodatku do WoW, Przymierza będą podstawowym systemem postępów, więc przetestowanie go w wersji alfa WoW Shadowlands musi być na myśli wszystkich. Praktycznie wszystko, co zrobisz w grze, zapewni ci reputację w wybranym Przymierzu, a dzięki temu odblokujesz różne umiejętności, ulepszenia mocy i nagrody kosmetyczne. Musi być zabawne i najlepiej wolne od grindowania, aby gracze byli zaangażowani.

Ponadto Blizzard nie powinien zapominać o alternatywnych postaciach. Jedną z najbardziej irytujących rzeczy w BfA było to, że każdy punkt AP, który zdobyłeś wcześniej, musiał zostać ponownie zdobyty, gdy zacząłeś grać drugą postacią. Było wiele negatywnych opinii na ten temat i wygląda na to, że Blizzard posłuchał. Twórcy powiedzieli, że WoW Shadowlands alfa będzie zawierał system nadrabiania zaległości dla altów, który powinien ułatwić ci życie, jeśli grasz kilkoma różnymi postaciami.

3. Zmiany klas

I wreszcie, prawdopodobnie najważniejszą rzeczą, którą Blizzard musi zająć się w nadchodzącej alfie Shadowlands, są smaki klas. Nawet podczas głębokiego panelu na Blizzconie 2019 twórcy poruszyli kwestię klas. Sam Ion Hazzikostas przyznał, że twórcy posunęli się trochę za daleko, usuwając z gry pewne smakowite zdolności. Aby bardziej rozwinąć, podał kilka przykładów – klątwy dla Czarnoksiężników, niektóre totemy dla Szamanów, trucizny dla Łotrzyków i tak dalej… Te i wiele innych umiejętności (Wowhead ma pełną listę tutaj) powróci do gry w wersji alfa WoW Shadowlands.

Oprócz starych zdolności klasowych, Przymierza dadzą każdej klasie kilka nowych, specyficznych dla niej przycisków do zabawy. Powinno to sprawić, że każda klasa będzie bardziej wyjątkowa, jednocześnie zmniejszając znaczenie specjalizacji. Wiele umiejętności, które stały się talentami, ponownie staje się podstawowymi, jako sposób na odzyskanie pewnej tożsamości klasowej, a nie specyficznej.

Więc to jest to. Jeśli Blizzard da nam te 3 rzeczy do zbadania w WoW Shadowlands alfa, następne rozszerzenie może być w stanie uniknąć późniejszych ogromnych problemów. Fabuła, podstawowe postępy i rozgrywka – 3 filary każdej nowej (lub w tym przypadku bardzo starej) gry RPG.