Tak, gry wideo niekoniecznie potrzebują złoczyńcy. Jako medium, gry wideo są elastyczne, a wielki zły złoczyńca na końcu gry nie jest tak naprawdę konieczny. Nawet we wczesnych grach Mario Bowser był tylko dziwnym, plującym ogniem kolczastym żółwiem, którego gracze musieli przeskoczyć, aby ukończyć poziom. Był szefem, to pewne, ale nie miał żadnych cech osobowości ani nie stanowił ogromnego zagrożenia. Nawet dzisiaj wiele gier wykorzystuje bossów zamiast złoczyńców i nie odbiera niczego z doświadczenia. Jaki jest więc cel złoczyńców z gier wideo i jaką rolę odgrywają w grach wideo?

Jak złoczyńcy z gier wideo ulepszają gry

Złoczyńcy dają graczowi cel. Sprawiają, że jesteście jak bohaterowie, wykorzystują cechę zbawiciela i popychają fabułę gry do przodu, nie wspominając już o tym, że wielki złoczyńca sprawia, że ​​gry wideo zapadają w pamięć i zwiększają wartość powtarzalności.

Weźmy na przykład Przystojnego Jacka. Prezes Hyperion Corporation, dyktator Pandory, samozwańczy bohater, manipulujący i podstępny władca marionetek oraz czarujący, dowcipny i zabawny antagonista Borderlands 2 – to on jest główną siłą napędową fabuły gry. Złoczyńca z gier wideo, którym uwielbiasz gardzić. Jest postacią stworzoną do kierowania graczami przez grę, aby na koniec mogli kibicować, gdy w końcu upadnie. Przystojny Jack to doskonały przykład tego, jak stworzyć doskonałego złoczyńcę z gry wideo i wykorzystać go jako narzędzie fabularne, aby popchnąć graczy do przodu.

W grze Bioshock wita cię głos Andrew Ryana, człowieka, który zbudował podwodną utopię zwaną Rapture. Wchodząc do miasta, widzisz posągi mężczyzny, filmy wyświetlane na ekranach, a w miarę postępów w grze sam mężczyzna kontaktuje się z tobą przez głośniki. Andrew Ryan pojawia się dopiero w połowie gry, ale historia Bioshock jest tak dobrze napisana, że ​​nawet krótkie pojawienie się jego antagonisty okazało się jednym z najlepszych zwrotów akcji w historii gier wideo, cementując Andrew Ryana w panteonie najlepsi złoczyńcy z gier wideo.

Andrew Ryan w Bioshock to doskonały przykład świetnego złoczyńcy z gier wideo.

Innym doskonałym przykładem jest Vaas Montenegro, którego w Far Cry 3 w ogóle nie powinno być. Jednak występ Michaela Mando był tak fantastyczny, że twórcy stworzyli postać specjalnie dla niego. Słynna wypowiedź Vaasa o szaleństwie na zawsze zapisze się w historii gier wideo. Gdyby nie wspaniały występ Mando jako obłąkanego psychotycznego złoczyńcy, Far Cry 3 prawdopodobnie nie stałby się prawdopodobnie najlepszą grą w serii. Obecność Vaasa sprawia, że ​​chcesz grać w Far Cry 3 w kółko, a to czyni świetnego złoczyńcę z gier wideo.

Vaas Montenegro to jeden z najbardziej znanych złoczyńców w grach wideo.

Sephiroth, Joker czy GLaDOS to tylko ułamek najlepszych złoczyńców w grach wideo, dzięki którym ich gry błyszczą i wyróżniają się w tłumie. Złoczyńcy mogą nie być ważni, aby cieszyć się grą, ale z pewnością sprawiają, że gry wideo są o wiele lepsze.

Jeśli nie spotkałeś niektórych znanych złoczyńców z gier wideo, nigdy nie jest za późno, aby się poznać.